De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath}

Reageren...

Re: Re: Zelf opgestelde vergelijking, goed of fout?

Van de cijfers (met een decimaal achter de komma) van een wiskundeproefwerk van een groep studenten is een stamdiagram gemaakt dat gesplitst naar geslacht.
----------------------------------------------------------
jongen meisjes
---------------------- ---------------------------
9 1 5 0 9, 2
6 1 2 8, 3
2 8 7, 5 6
2 3 5 1 6, 1 6 2 7
2 4 1 5, 1 5 8 9 3 2
8 9 4, 2 7 3 8 4
2 7 3, 1 6
5 2 2, 9
-----------------------------------------------------------
Wat is het modale cijfer? Hoe komt u eraan?
Wie is beter in wiskunde, jongens of meisjes?
Hoogachtend,

Antwoord

De behaalde cijfers zijn 2,2 en 2,5 en 2,9 en 3,2 enz.
Door ze desnoods alle op te schrijven, kun je toch wel het meest behaalde cijfer vinden?
Wie het best in wiskunde is stond eergisteren nog in de krant: meisjes zijn tegenwoordig beter dan jongens. Kijk eens of het ook in dit groepje zo is. Je zou bijv. het gemiddelde kunnen bepalen van de behaalde cijfers, uitgesplitst naar beide geslachten, tezamen met de standaardafwijking.

Gebruik dit formulier alleen om te reageren op de inhoud van de vraag en/of het antwoord hierboven. Voor het stellen van nieuwe vragen kan je gebruik maken van een vraag stellen in het menu aan de linker kant. Alvast bedankt!

Reactie:

Klik eerst in het tekstvlak voordat je deze knopjes en tekens gebruikt.
Pas op: onderstaande knopjes en speciale karakters werken niet bij ALLE browsers!


áâæàåãäßçéêèëíîìïñóôòøõöúûùüýÿ½¼¾£®©




$\mathbf{N}$ $\mathbf{Z}$ $\mathbf{Q}$ $\mathbf{R}$ $\mathbf{C}$
Categorie: Vergelijkingen
Ik ben:
Naam:
Emailadres:
Datum:17-5-2024